KROPPSANALYSE

På stylistkurset gikk vi gjennom forskjellige kroppsfasonger – hva vi må ta hensyn til og hva hver enkelt fasong vil se fantastisk ut i. 
Supergøy å lære, spennende å se hvor stor forskjell klær kan gjøre med hvordan vi presenterer -og hvordan andre oppfatter oss.

Vi lærte om pæreform, epleform, timeglass og slank/atletisk.(også kalt banan eller rektangulær) 
Vi analyserte hverandre og modeller som var leid inn for anledningen. Her gikk vi også gjennom noen av plaggene til modellen for å gi henne tips til hva hun burde beholde og hva hun burde kaste. 

Kroppsfasongen din er superflott, uansett hvilken av formene du er. Vi lærer å balansere den med riktige mønster, farger, stoff og snitt. Det handler om at du skal bli den beste versjonen av deg selv. Det viktigste er at man føler seg vel i det man går med! 
Vi lærte også mange små triks som kan forlenge, gi volum , eller dempe. 
V -form, for eksempel vil være med på å gi en slankere profil. Fokus trekkes mot midten. Smykker, blusen din eller jakken. Skap mer bredde ved å bruke skulderputer, lysere plagg der du ønsker å fremheve – mørkere der du ønsker mindre fokus. 

Hvilken kroppsfasong har du?  

    1. Kroppsformen min er ikke der, haha. Har nesten pære, bortsett fra at “pæra” slutter over trusekanten. Ser heelt jævlig ut, men satser på at det gir seg litt når jeg mister 6-7 kg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg